3. Visie

Wij werken aan twee groeivisies die wij Global Hub en Industrial Cluster noemen. De groeivisie Global Hub beschrijft de visie voor de logistieke pijler van de haven. Europe's Industrial Cluster geeft de visie voor de industrie. In dit hoofdstuk beschrijven wij de twee groeivisies. Het hoofdstuk laat de ambitie en de belangrijkste uitdagingen met betrekking tot deze groeivisies zien. En het bevat actuele ontwikkelingen in het realiseren van de groeivisies. In het hoofdstuk hierna (Succesfactoren) beschrijven wij de ambities en onze inzet voor de verschillende succesfactoren om beide groeivisies te realiseren.

Global Hub

De haven van Rotterdam is de grootste van Europa. Ons doel is om deze positie van Rotterdam als marktleider te behouden en te versterken.

Europe's Industrial Cluster

Het is de ambitie van Havenbedrijf Rotterdam dat het Rotterdamse industriƫle en energiecomplex het grootste, meest moderne en meest duurzame petrochemie- en energiecomplex van Europa is.